Vädret i Borås

Vädret Borås

onsdag, januari 30, 2008

*Trähjärtan*

Härligt, en ny dag med nya möjligheter!
Dagens pysseltips: Det blir dekorerade trähjärtan. Hjärtanen finns utsågade i olika storlekar och det är mina föräldrar som sågar och sågar, hela dagarna. Inte bara hjärtan, utan allt möjligt. Speciellt påsksaker nu.....
Men åter till mina hjärtan, jag putsar och målar. Sedan väljer jag ut papper och dekorationer.
Klistrar och klipper. (En bra sax är ett måste) Skriver texter, oftast för hand eller med hjälp av datorn. Eller stämplar. Den text jag använder mest är: "Du vet väl om att Du är värdefull".
Dessa hjärtan är uppskattade presenter. Istället för en blomma eller tillsammans med en blomma......Har även gjort hjärtan i svart och vitt. Ska visa ett sedan....Stämpelmotiv ängel kommer från Slöjddetaljer. Färglagd med Bruschables-pennor.

Beige hjärta, lite smalare form. Stämpel från Magnolia. Färglagd med Tilda-pennor från Panduro.

På tal om pennor, jag har beställt glitter-gelroller pennor från Panduro. Så roliga att använda, finns i flera olika färger. Ska visa lite sedan som jag dekorerat med glitterpennor på akvarellmålade stämpelmotiv...Satt nästan hela dagen igår och målade och "glittrade".......
Beställde nya stämplar igår från Inkido, nya fina texter och blommor. Ser fram emot att få göra mer
pyssel och visa här.


*Pysselhälsningar från Pysselstina*

2 kommentarer:

Camilla sa...

Hejsan Stina!
Är här och tittar runt på dina saker..
Ju mer jag är här destomera längtar jag till Måndag..
Bara helgen går fort fort..ler..
Vad fina kort du har fått..
Tänk att stöta på dig på magnolia...skratt...
Tror du att mina saker jag beställde kommer till på Måndag..Hoppas hoppas så...
Fint det blir när du målar med Akvarell.
Hoppas du hittade riktigt mycket på Magnolia...
Kramar Camilla

Camilla sa...

Godmorgon Stina..
Åhhh..Tack..
Ska bli roligt att få se allt på Måndag..
Då ska jag prova att Embossa hos dig..
Är det ok...
Det är klart du kan länka..Du behöver inte fråga.
Det vet du att du får..ler..
Jag är ledig i Morgon..
Ses på Fredag.
Om inte så kommer jag på Måndag.
Ska bli roligt...Tänk ägare till en Embossing fön...Johan smäller av när han hör detta..

Kram Camilla