Vädret i Borås

Vädret Borås

onsdag, maj 28, 2008

*Nytt kort och nya trähjärtan*

Hej alla goa pysselvänner!
Här kommer ett nytt kort jag pysslat med ikväll. Det är en beställning och det är ett litet ullfår som är på vandring (har klippt en bit ull och sedan ritat till fötter)......Kortet är i svart/grått och vitt och långsmalt....Ber verkligen om ursäkt för den otydliga bilden men min scanner och jag kommer inte riktigt överens:-)
Här är ett enkelt vitt trähjärta med stämplad text och svart rosett.
Här ett vitt trähjärta med rosa lamm (målat med Bruschables-pennor)
och rosa rosett, texten är Bä, bä vita lamm. Upphäng med aluminiumtråd.
Här kommer 2 trähjärtan i rött.
Detta hjärta är ca 25 cm långt och inpackat i cellofan med rosett.
Text: "Du vet väl om att du är värdefull".
Igår kväll gjorde jag något jag inte gjort på länge, jag var på auktion.
När jag kom hem mötte min dotter mig och sa: "Men mamma, har inte vi tillräckligt med saker". Ja, vad ska man säga när mamma kommer hem med en pigtittare och tre stora lådor fulla med julsaker!!!!!!
Hur kom sig nu detta då??? Jamen, det var ju sååååå billigt.....är väl ingen ursäkt precis. Men i två av lådorna fanns det kyrkor med belysning och de ville jag ha, det andra är ju bara bonus:-).
Kyrkorna var jättefina och välvårdade och de fungerade, de blir fina till jul. Funderar på att scrappa lite på den ena, vi får väl se.. Roligt hade vi i alla fall, mycket skratt, vi var 9 st från jobbet och det jag köpte gick på 60:-.......Fynd!!!! Det var på slutet som jag började handla för då hade jag äntligen förstått hur jag skulle göra:-).....Så auktionsutroparen kallde mig "ja, det var till damen i svart där" och så fick jag mina lådor. Vi ska göra om detta men inte än på ett tag, det går ju inte att komma hem med så många lådor varje gång, då får jag öppna loppis här hemma....
Ha en trevlig kväll!
Och så vill jag TACKA för alla goa kommentarer jag fått och för all inspiration från er alla och era fina bloggar.
Är så glad att jag fick reda på svensk scrapbooking...(Tack Carina för tipset)
*KramKramKram till Er alla*

3 kommentarer:

Cath. sa...

Du pysslar så mycket fint så det är en fröjd att titta in här! Gillar din stil jättemycket!!!
Tycker du gör så fina hjärtan och kortet här överst är så fint!
Jadu, auktion är kul! Var länge sen jag var på... men i sommar kanske man ska gå och fynda lite...maken gillar nog inte det dessvärre =( Men roligt är det!
Ha det gott!

Anonym sa...

Vad mycket fint det finns här!
Jag är nybörjare på det här och har en fråga ang. texter.
Skriver du ut texten från skivare? Isf, vad har du för skrivare?

Chatarina sa...

I morgon kommer jag till din butik och ska handla lite smått o gott! =)