Vädret i Borås

Vädret Borås

söndag, juli 19, 2009

*******************************
Stina på bröllop.
Förra helgen var vi på bröllop.
Michael vigde brudparet som var så fina.
Jag kände mig också fin i min nya klänning.
Har även en spetsunderkjol, men den syns knappt.
Som present till brudparet pysslade vi tillsammans.
Michael gjorde ett hjärta med utstansade bokstäver, rosor och pearls som
vi satte på en vit papperspåse.
I påsen låg en tavla med text som bygger på vigseltalet.
Jag gör även den tavlan som en bönetavla och får ofta frågor om den.
Skulle kunna skriva mycket om just de här orden men inlägget blir då så långt.
Men just de orden kan vara en påminnelse, en hjälp att använda dem och sedan själv fylla i resten. Jag själv använder orden i min aftonbön, ibland när jag är extra trött och inte orkar be så ber jag bara de små orden.......så här: Käre Gud, tack, hjälp och förlåt.......
Michael höll ett väldigt fint vigseltal om just de här orden på denna bröllopstavla.
Orden är så viktiga att använda och det kan kännas
så befriande när man uttalad dem, tro mig, jag vet.
Var generösa med att tacka, visa tacksamhet även för små saker.
Var inte rädda att be om hjälp, vi behöver varandras hjälp.
Använd ordet förlåt ofta, det är det vackraste ord jag vet.
Kärleken övervinner allt
***********************
Åh, idag blev det verkligen djupt här......
Jag åker till Småland även denna vecka, jag är i Marieholm på onsdag mellan kl 14-20.
Välkomna dit, där är mycket fint hantverk att se och hembakt fika i härlig miljö.
*Stina*

1 kommentar:

tove lilled sa...

Hej! Tack för tavlan, vi längtar efter att kunna sätta upp den. Och du var jättefin i din klänning. :) kram Tove