Vädret i Borås

Vädret Borås

tisdag, januari 19, 2010

Ett stort TACK till alla som kom på Pyssel-Mingel.
Kvällen blev så lyckad och trevlig.
Varma vinterkramar från oss som "demade"
Lena-Marie, Sanna, Malin, Jennifer, Jaqueline, Stina och Michael.

****************

Recept på Pollykakan:

2 ägg
3 dl socker
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 msk kakao
50 g smör
100 g Polly


1. Rör ihop ägg och socker, blanda mjöl, bakpulver och kakao
i en separat skål och blanda sedan det med äggsmeten.
2. Smält smöret och häll i det.
3. Smörj och bröa en form, jag "bröade" med cocos, häll i smeten
och fördela pollygodiset över kakan.
4. Grädda i 175 grader i ca 30 minuter i nedre delen av ugnen.
Servera gärna med vispad grädde. MUMS!

*****************
Vill även TACKA Victoria för hälsningen i min andra blogg,
blev rörd av att läsa så vackra ord.
Michael sa: Att nu kommer det nog en liten tår i Stinas öga........

Även TACK till:
för bilderna och den fina texten om min butik.
Bläddra ner i hennes blogg så kommer ni att få se vackra
bilder från min butik.
**************
Fredag 22/1 och lördag 23/1 är det stängt.
Då är vi på mässa i Stockholm.

3 kommentarer:

Bettan sa...

kakan låter jättegod, får nog gå en sväng till affären idag.

Kram

Anonym sa...

Får väl bli fastlagsbulle idag, men ska nog prova kakan.Mor.

Victoria sa...

Åh.....en till mej. Några ord som bara var till mej. Nu är det nog en tår som kommer i mitt lilla öga...

Hade så gärna velat vara med på Mingelkvällen men klarade det ju inte. Jag får mitt pysslande andra kvällar och det räcker gott. Tack för ikväll!

Kram Victoria