Vädret i Borås

Vädret Borås

måndag, maj 03, 2010

Hjärtan m.m

Påfyllning i Pysselskafferiet av:
Alfabet till Sizzix
Band
Trälådor
Hjärtan, ca 40 cm.
Hämtades igår, alldeles "färska" nysågade från föräldrarnas snickeri.
Pappa och Oscar snickrade även en ny skylt, en gatupratare,
som jag kan ha utanför butiken.
Den kommer att målas, just det, VIT.
Jag gjorde mig några fina bandrullar.
Se så fint det blev!
Pyssel är ju min, Stinas passion.
Men en annan passion jag har är inredning och gamla möbler.
Så idag tänkte jag bli lite personlig och visa bilder från mitt hem.
Här en spegelbyrå som ska göras i ordning.
Och ett fint fönster.
Köpte mig en värmepistol och efter ett par timmars arbete
i lördags så var färgen ett minne blott.
Här är smålådorna.
Byrån är nu vacker som den är, men den ska snart målas, ja just det: VIT
Gillar också att blanda gammalt & nytt, sött & slitet.
Fick en ram av mamma, hittade en vacker tavla som passade perfekt.
Min dotters första lackskor står bredvid och en vacker
liten glasskål med ett värmeljus i. Att ställa värmeljus
i vackra glasskålar ger ett underbart mys-sken.
Här står lite annat vackert.
I fönstret sitter en söt liten ängel och vilar.
Vi har nyligen gjort om hallen, den är nu nästan helt vit.
I början när jag kom hem och öppnade dörren trodde jag nästan att jag gått fel...hihihi
Sådan förändring är det.
"Njut av livet, det går inte i repris"

1 kommentar:

Victoria sa...

Vilken fantastisk spegelbyrå! Den är underbar och väldigt personlig. Skulle också gärna ha vitt & gamla saker som har en historia bakom sej. Spännande med äldre saker, tycker jag.
Sänder dej en varm kram!

/ Victoria