Vädret i Borås

Vädret Borås

tisdag, juli 22, 2008

*Så härligt*

det är med semester...det är så lugnt och skönt, att inte behöva gå upp tidigt för att jobba...
Man tar dagen som den kommer. Igår så hann jag med så mycket, städade, bakade bullar, städade lite till, klippte och trimmade gräset och målade på trä.
Hela bordet blev fullt av vita skyltar som ska dekoreras med papper och servetter.
Har även målat ängelkroppar som också ska dekoreras.
Denna ängel kallas Agnes.
Jag har kommit på något nytt med denna ängel, ska visa det när det är klart.
Just på dessa tre är det spetsvingar och stämplade hjärtan, färger vitt/silver.
Här är en tavla jag dekorerat direkt på en tunn träplatta.

Och ett kort i turkos/brunt.
Äntligen har mitt vita skåp kommit på plats.
Skåpet är gammalt och kommer från min mormor och morfar.
Skåpet har i flera år stått i mina föräldrars verkstad, men nu så har det hamnat hos mig.
Det är ganska slitet fast på ett fint sätt. Ska inte måla det ännu.
Korgen köpte jag i Ullared förra veckan, jag köpte 4 stycken sådana korgar i olika storlekar. Billiga var de också och fina. Vita med rosmönster.
Som lampskärmen, vit med rosor, också den från Ullared.
Skulle inte handla så mycket men kundvagnen var överfull:-)
Vill ni handla billigt scrapbookingmaterial så åk dit. Jag köpte massor och det kostade knappt inget.
Så här fint är det vid solnedgång från min balkong. Just denna bild är från när äppelträdet blommade i våras. Då kunde jag bara sitta och njuta länge av allt det vackra.

Ha en härlig dag!
Själv ska jag pyssla både inne och ute.
Ska även besöka Oas som har möten i Borås från idag tisdag-lördag.
Gå in på www.borasoas.se om du vill veta mer.
Är du i närheten av där jag bor så ring, adress och nummer finns på www.pysselriket.se
Jag öppnar gärna min pysselbutik och bjuder också på fika, har du tur har jag bakat.
Välkommen!
Kram Stina

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar dina trä-änglar starkt, jättemysiga!

Ha det så bra


Kram Sandra