Vädret i Borås

Vädret Borås

tisdag, juni 23, 2009

Hade....

...en underbar kväll i butiken igen. Trivs verkligen, verkligen bra där. Hoppas att mina kunder också gör det. Det är så mysigt att pyssla en stund, komma på nya idéer, träffa kunder och planera inför hösten. Fast nu ska vi först njuta av sommaren. Jag är med och ställer ut i Marieholm, utanför Gnosjö. Varje onsdag hela sommaren är det öppet, även café.
I augusti så är vi en vecka i Apladalen, längtar förstås dit. Det är en speciell känsla att vara i ett fint gammalt torp och ställa ut sitt pyssel. Sedan är det mässa i Stockholm, Formex.
Inför hösten blir det en hel del nytt: mer pyssel, mer öppet, mer kurser, ja mer av allt!!!!
Jag ska vara nästan helt tjänstledig från mitt "riktiga jobb" och vara i butiken nästan varje dag.
Åh, en dröm, (ibland får jag nypa mig i armen:-)......som är på väg att bli sann.
Och så ska Malin vara med, tänk att få pyssla ihop med sin dotter. Hon är så duktig med en massa bra idéer. Vi har verkligen roligt ihop.
Jag pysslade nya tavlor igår och nya strutar, i vitt med spets och tårtpapper. Ska visa en annan dag, har inte fotat än.
Jag älskar verkligen att sälja pysselmaterial, att få inspirera andra och ge tips och skaparglädje.
Det är vårt mål: Att sprida skaparglädje.
Tänk igår när jag kom hem från butiken, ca 21.15 så var det dukat med hemmagjorda
räksmörgåsar och en snickers (just nu mitt favvogodis).....Så glad jag blev och överraskad. Och så gott....kolla in!!!!!! Visst ser det läckert ut.
Jag älskar också att vara ute i trädgården.
Har satt en av barnens gamla stolar i ett land med min skylt. Passar bra, tycker jag.

Må så gott....och njut av sommaren.
Denna vecka är det öppet på torsdag 10-18.
Fortsätter med de "outletpriser" som det står om i tidigare inlägg.
Denna vecka kommer det in nya kantstansar från Fiskars och nya små pärldekorationer.
****
Nu ska jag gå och äta ute på vår fina altan, Michael har gjort pastasallad med gott bröd till. Vilken lyx, känner mig bortskämd, här sitter jag och bloggar!!!!!!
Vi hörs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir sugen på en räkmacka,men det blir lite yoggi och smörgås. Varit i Marieholm trevligt.Hade en bussresa från Skåne på förmiddagen 52st som fick saft och godis.Nu måste jag ut och vattna i Trädgården Mor.

Camilla sa...

Åh, Stina1
Detta är dig väl unnat:)
tänk din dröm slår in.
kommer att sakna dig på jobbet.
Men hoppas att det går bra för dig, och önskar dig en härlig sommar....
Kramar Camilla