Vädret i Borås

Vädret Borås

fredag, juli 31, 2009

Vad är på gång?

**************************
Välkomna till PysselSkafferiet, som är fyllt med söta godsaker för kropp och själ.
Under augusti månad är det öppet:
Måndagar mellan kl 18-21
Nytt i sortimentet:
*Unika godsaker som choklad, te och nötter finns nu i butiken.
Fair Trade, allt är ekologiskt och inga tillsatser. Allt Smakar Ljuvligt, jag lovar!
Tips! Grönt te, som är förpackat i en fin handgjord pappersförpackning,
perfekt att scrappa på och ge bort.
Mer info om dessa produkter kommer.
*Nu kan du frossa i mönstrat papper, även julmotiv. Har fått in ett lite tunnare papper, dubbelsidigt, för endast 5 :- per ark.
Passar perfekt till dekoration på kort, scrapbooking och strutar.
*Fiskars kantstansar finns med flera mönster, ex spets och blommor.
***************************
Håll koll här på bloggen för extra öppet-tider.
***************************
Söndag 9/8 är det Grön Trädgård hos mina föräldrar i Småland. Mer info: http://www.vardagspysslet.blogspot.com/

Alla hälsas välkomna att vandra runt i en härlig trädgård.
Min pappa visar motorsågar i såghuset.
Jörgen Åberg berättar om bland annat stenar och mineraler.
Jag, Stina, visar söta godsaker för både kropp och själ.
Det är öppet i snickeri-butiken.
Servering.
Vill du ha vägbeskriving eller veta mer
så kan du ringa: 0705256090 eller 0370/25045

Välkomna!
***********************************
Stinas tankar!
Åh, det känns så bra med det nya namnet: Pysselskafferiet
Har länge velat berätta om namnet men så kom översvämningen och ställde till planerna.
Men nu, efter många timmars hårt arbete så är butiken iordning.
Ommöblerad och klar. Som en ny butik.
Tack till Michael, Malin och Annett för all hjälp. Love u.....
Har redan fått mycket positiv respons på detta med namnet. Tänk vad jag har funderat och så många namn vi har haft på förslag. Hela våren har familjen varit med i planerna. Så, helt plötsligt, kom jag på vad butiken ska heta. Jo, Pysselskafferiet, vilket bra namn, en butik där man skaffar pyssel och söta ting. Som fylls på med nya "färska" varor hela tiden.
För pysslar gör vi ju mycket, det behöver inte vara ex. att göra kort eller måla på trä, utan det kan vara att köpa någon fin inredningsdetalj för att "pyssla" om i hemmet med.
Pyssel är så mycket mer än pyssel:-)....

Inför hösten är det mycket på gång. Har träffat nya leverantörer med spännande produkter, mer info kommer. Håller även på med kursprogrammet och det är snart färdigt.

I augusti kommer blir det inte så mycket öppet, dels för att jag jobbar en hel del på mitt sköterskejobb, sedan är det Apladalen en vecka och sista helgen är det Formex-mässa.
Från september blir det annat:-)....Då går jag ner i tjänst för att kunna ha öppet nästan, nästan varje dag!!!!!!! Åh, vilken dröm........

Men på måndagar är det öppet som vanligt 18-21.

Håll gärna utkik här på bloggen om det är öppet någon extra dag.


Välkomna!

3 kommentarer:

Bollebygdsbo sa...

Låter verkligen bra det där med öppettiderna.
Namnet gillar jag också. ;)

Vi ses snart i butiken.
Kram

Anna.S sa...

Hej Stina!

Jåttefint skafferi du har ;-)
Kram
Anna.S

Anonym sa...

Jag fyller på till skafferiet.Mor.